Business Online CRM
Vi hjelper deg å samle og strukturere informasjon og korrespondanse om kunder, samarbeidspartnere og leverandører. Med Business Online CRM vil dere få et oversiktlig bilde av nøkkelinformasjon og muligheten til å standardisere egne salgsprosesser for økt effektivitet.

Gjør salgsprosessen mer strømlinjeformet
Ta kontroll på salgsprosessen med digitale sjekklister for de ulike fasene av salgsprosessen. Sikre at enhver salgsmulighet til fulgt opp innen rimelig tid. Bruk mindre tid på å lete i innboksen og mer tid på å lukke avtaler.
Fordeler med å bruke sjekkliste til salgsprosessen:
- Reduser sjansen for å glemme eller hoppe over steg i salgsprosessen ved å skreddersy deres egen sjekkliste for salgsprosessen.
- Få samme kvalitet på enhver salgsprosess med en steg for steg oversikt over hver fase.
- Det er lettere å håndtere mange salgsmuligheter når du alltid har full oversikt over hvor enhver mulighet befinner seg i prosessen.

Integrert med Microsoft 365









Full kontroll på relasjonene
CRM modulen i Business Online lar deg samle informasjon om alle interne og eksterne relasjoner, inkludert kunder, samarbeidspartnere, konkurrenter, leverandører og prospekter. Enhver relasjon får sitt eget arbeidsrom hvor du enkelt kan se og lagre viktig informasjon.
Fordelene med å bruke Business Online CRM:
- Få en helhetlig oversikt over relasjonene deres, slik at dere enkelt kan finne igjen alt fra kontrakter til kontaktinformasjon.
- Samarbeid, sett opp møter, ta notater eller følg opp kunden. Med et eget arbeidsrom vil informasjonen bli samlet og strukturert på én plass.
- CRM-modulen er tett knyttet til de andre modulene i Business Online, slik at du enkelt kan hente ut informasjon sentral informasjon fra CRM-modulen til de andre modulene.
Full oversikt med visuelle salgsrapporter
Øk salget og kundelojaliteten ved å ta mer datadrevne beslutninger. Med Business Online CRM får dere muligheten til å overvåke, forbedre og analysere alle aspektene av kundereisen, fra første interaksjon til kontraktsignering. For de av dere som har Power BI-lisens, får dere med Business Online CRM dashbord som er klar til bruk allerede fra første dag.
Fordelene med å bruke Power BI dashbord:
- Få rapporter som viser aktiviteten til salgsavdelingen.
- Få en oversikt over antall salgsmuligheter og hvor hver av dem befinner seg i salgstrakten.
- Juster tidslinjen på dashbordet enkelt ved å justere for år, kvartal eller måned.

Ofte stilte spørsmål
CRM står for Customer Relationship Management, eller kunderelasjonshåndtering på norsk. Et CRM-system kan være et kraftig verktøy i arbeidshverdagen som hjelper bedriften å vokse ved å blant annet eliminere friksjon; gi bedre samarbeid på tvers av avdelinger og lokasjoner, samt holde styr på kontaktinformasjon.
Et CRM system gjør det enklere å skape en god kundereise, fordi det legger til rette for en tilpasset oppfølging av kunden slik at kundene dine kan føle seg enda mer ivaretatt.
Det finnes mange gode grunner til å bruke et CRM-system, her er noen av de:
- Standardisere håndtering av salgsmuligheter – Det kan være tidkrevende å håndtere mange salgsmuligheter, det å huske å følge opp alle kan være en stor oppgave i seg selv. Et CRM-system kan hjelpe dere å automatisere oppfølgingsprosessen av nye salgsmuligheter. På denne måten kan systemet minne selgerne på når de bør ta kontakt med prospekter igjen, holde oversikten over hva som har blitt gjort og få et fullstendig bilde over kundereisen til hver eneste salgsmulighet.
- Verdifulle analyser – Et CRM-system vil ikke bare samle inn kundedata, det vil også kunne analysere dataen og gi deg innsikt i hvor salgsteamet kan forbedre og optimalisere prosessene sine.
- Bedre oppfølging av kunder – Gjennom hele kundeforholdet samler det seg opp mye informasjon, gjerne fra ulike parter i bedriften. Et CRM-system gjør at dere kan samle ulik informasjon om kunden på én plass, slik at det vil være lett tilgjengelig for de ansatte som trenger det. På denne måten kan dere også yte enda bedre kundeservice.
Et godt CRM-system vil gi dere bedre innsikt i salgspipeline, det vil kunne samle alle salgsmuligheter på én plass og kunne gi alle i salgsteamet en god oversikt over nøkkelinformasjon om enhver salgsmulighet. Det bør kunne gi salgsteamet verktøyene de trenger for å få kontrakten.
Et CRM-system vil hjelpe bedriften å få et overblikk og administrere hvert eneste steg av salgsprosessen, håndtere kundedata og kommunikasjon på én og samme plass. Det er eksempelvis mulig å integrere CRM-system med innboksen din, slik at dere kan samle viktig kundeinformasjon og korrespondanse på én plass. På denne måten vil alle i teamet alltid være oppdatert på siste nytt rundt korrespondanse med kunden.
"Flyten i bedriften har blitt mye bedre etter at vi tok i bruk Business Online."
Lill-Susann Engevik Rugtvedt | Director Supply Chain Management | Fishbones AS