Business Online CRM

Vi hjelper deg å samle og strukturere informasjon og korrespondanse om kunder, samarbeidspartnere og leverandører. Med Business Online CRM vil dere få et oversiktlig bilde av nøkkelinformasjon og muligheten til å standardisere egne salgsprosesser for økt effektivitet.

Gjør salgsprosessen mer strømlinjeformet

Ta kontroll på salgsprosessen med digitale sjekklister for de ulike fasene av salgsprosessen. Sikre at enhver salgsmulighet til fulgt opp innen rimelig tid. Bruk mindre tid på å lete i innboksen og mer tid på å lukke avtaler. 

Fordeler med å bruke sjekkliste til salgsprosessen:

Integrert med din Microsoft 365

Full oversikt på relasjonene

CRM modulen i Business Online lar deg samle informasjon om alle interne og eksterne relasjoner, inkludert kunder, samarbeidspartnere, konkurrenter, leverandører og prospekter. Enhver relasjon får sitt eget arbeidsrom hvor du enkelt kan se og lagre viktig informasjon.

Fordelene med å bruke Business Online CRM:

God oversikt med visuelle salgsrapporter

Øk salget og kundelojaliteten ved å ta mer datadrevne beslutninger. Med Business Online CRM får dere muligheten til å overvåke, forbedre og analysere alle aspektene av kundereisen, fra første interaksjon til kontraktsignering. For de av dere som har Power BI-lisens, får dere med Business Online CRM dashbord som er klar til bruk allerede fra første dag.

Fordelene med å bruke Power BI dashbord:

Oppfølging av leverandører

Få egne arbeidsrom for leverandørene hvor du kan samle og strukturere viktig informasjon knyttet til de ulike leverandørene og samarbeidspartnerne. Sett en predefinert prosess for leverandørevaluering, slik at du kan være sikker på at alle leverandører har gjennomgått en kvalitetssikker evaluering.

Full oversikt over leverandørene:

Kontroll på kontraktene

Få tilgangsstyrte arbeidsrom for kontraktene. Knytt sammen kontrakter med de ulike kundene, leverandørene og samarbeidspartnerne. Få et predefinert dokumentbibliotek som gir deg full oversikt over gjeldende og utgåtte kontrakter.

Håndtering av kontrakter i Business Online CRM:

Ofte stilte spørsmål

CRM står for Customer Relationship Management, eller kunderelasjonshåndtering på norsk. Et CRM-system kan være et kraftig verktøy i arbeidshverdagen som hjelper bedriften å vokse ved å blant annet eliminere friksjon; gi bedre samarbeid på tvers av avdelinger og lokasjoner, samt holde styr på kontaktinformasjon.

Et CRM system gjør det enklere å skape en god kundereise, fordi det legger til rette for en tilpasset oppfølging av kunden slik at kundene dine kan føle seg enda mer ivaretatt. 

Det finnes mange gode grunner til å bruke et CRM-system, her er noen av de: 

  • Standardisere håndtering av salgsmuligheter – Det kan være tidkrevende å håndtere mange salgsmuligheter, det å huske å følge opp alle kan være en stor oppgave i seg selv. Et CRM-system kan hjelpe dere å automatisere oppfølgingsprosessen av nye salgsmuligheter. På denne måten kan systemet minne selgerne på når de bør ta kontakt med prospekter igjen, holde oversikten over hva som har blitt gjort og få et fullstendig bilde over kundereisen til hver eneste salgsmulighet. 
  • Verdifulle analyser – Et CRM-system vil ikke bare samle inn kundedata, det vil også kunne analysere dataen og gi deg innsikt i hvor salgsteamet kan forbedre og optimalisere prosessene sine. 
  • Bedre oppfølging av kunder – Gjennom hele kundeforholdet samler det seg opp mye informasjon, gjerne fra ulike parter i bedriften. Et CRM-system gjør at dere kan samle ulik informasjon om kunden på én plass, slik at det vil være lett tilgjengelig for de ansatte som trenger det. På denne måten kan dere også yte enda bedre kundeservice. 

Et godt CRM-system vil gi dere bedre innsikt i salgspipeline, det vil kunne samle alle salgsmuligheter på én plass og kunne gi alle i salgsteamet en god oversikt over nøkkelinformasjon om enhver salgsmulighet. Det bør kunne gi salgsteamet verktøyene de trenger for å få kontrakten.

Et CRM-system vil hjelpe bedriften å få et overblikk og administrere hvert eneste steg av salgsprosessen, håndtere kundedata og kommunikasjon på én og samme plass. Det er eksempelvis mulig å integrere CRM-system med innboksen din, slik at dere kan samle viktig kundeinformasjon og korrespondanse på én plass. På denne måten vil alle i  teamet alltid være oppdatert på siste nytt rundt korrespondanse med kunden. 

Play Video about fishbones lill susann rugtvedt

"Flyten i bedriften har blitt mye bedre etter at vi tok i bruk Business Online."

Lill-Susann Engevik Rugtvedt | Director Supply Chain Management | Fishbones AS

Nysgjerrig på Business Online CRM?

Ta en prat med oss i dag