Fishbones & Business Online

Hvordan Fishbones bruker Business Online til å optimalisere kommunikasjons- og arbeidsflyt i bedriften. 

Hils på Fishbones

Fishbones er et norsk teknologiselskap som utviklet en unik metode for brønnstimulering. Kundegruppen deres består hovedsakelig av operatører innen energibransjen. Selv om de hadde sin oppstart i Stavanger, jobber de i dag i stor grad på tvers av landegrensene med ansatte spredt over ti forskjellige land i tillegg til et solid nettverk av agenter. 

fishbones kunde business online

Stavanger

Hovedkontor

20+

Ansatte

Energi

Bransje

40+

Installasjoner globalt

Fishbones referanse Lundin

Økt behov for kommunikasjon

Fishbones har de siste årene opplevd en kraftig vekst og ønsket derfor en løsning som kunne håndtere hele deres forretningslinje uten å ha mange separate systemer. Systemet var nødt til å kunne møte deres behov innen alt fra forskning og utvikling til den kommersielle driften samt ledelsessystemer. 

«Vi merket at ting kunne falle litt mellom to stoler og at vi hadde behov for bedre kommunikasjonsflyt.» sier Lill-Susann Engevik Rugtvedt som til daglig jobber som Director of Supply Chain Management i Fishbones og har vært en del av teamet i Fishbones siden 2013.

Ønsket å samle alt i ett

«Vi ønsket ikke å ha mange separate systemet, vi ønsket å samle alt i ett slik at vi ville få en mer organisk integrering av det vil holder på med.» sier Lill-Susann.

Fishbones var selv usikre på hvordan de ansatte ville motta det at de nå skulle gå fra å jobbe hovedsakelig i sine egne Outlook innbokser til å jobbe i et samlet system. Heldigvis tok det ikke lang tid for gjengen i Fishbones å venne seg til å jobbe i Business Online. 

«Vi så ganske kjapt at arbeidshverdagen vår ble enklere.» sier Lill-Susann. «Det var enklere å håndtere arbeidsmengde, gjøre prioriteringer, få kontakt med folk og tydeliggjøre hvor ansvaret for de ulike arbeidsoppgavene lå.»

produkt løsning illustrasjon
Fishbones arbeid rig

Hvorfor Business Online?

«Arbeidsflyten vi får av Business Online er den største gevinsten for oss. Det er noe vi ser innad i avdelingene, mellom avdelingene og mellom ulike ansatte.» sier Lill-Susann. «I tillegg er rapporteringen mot ledelsen og styret blitt bedre, fordi det er enkelt å visualisere hvordan det egentlig står til med bedriften.»

Utover arbeids- og kommunikasjonsflyten, ønsket også Fishbones et godt planleggingsverktøy. 

«Det viktigste vi gjør er å planlegge og å kunne fordele arbeid på en effektiv måte.» sier Lill-Susann «I tillegg har vi med Business Online en god integrering mellom styrende dokumentasjon og prosesser. Det er et kvalitetssystem hvor alt fra forbedringsforslag til avvik og observasjoner ligger integrert. Det gjør at vi bruker mindre tid på å lete frem ting. Informasjonen er mye mer tilgjengelig nå.»

Nysgjerrig på Business Online?

Ta en prat med oss i dag