Kundehistorie: Odd Hansen

Les mer om hvordan Odd Hansen bruker Business Online til å effektivisere den interne kommunikasjonen og rigge seg for videre vekst.

Bilde av daglig leder i Odd Hansen, Kjetil Alvheim, med sitatet: Vi har rigget oss for vekst og vi har et system som gjør det mulig.
Ansatte i Odd Hansen har møte

Hils på Odd Hansen

Odd Hansen er en erfaren og velrenommert boligbygger på Haugalandet og Sunnhordaland, med over 30 års erfaring i bransjen. De fokuserer på å bygge kvalitetsboliger, både eneboliger og leiligheter, til en fornuftig pris.

De har et sterkt team av ledere, prosjektledere og byggeledere som jobber for å sikre en høy kvalitet på boligene og en god byggeprosess. Med en rekke pågående og planlagte prosjekter både på Haugalandet, i Trondheim, på Lillehammer og i Osloområdet, er Odd Hansen godt posisjonert for å tilby sine kunder en positiv og trygg opplevelse gjennom hele byggeperioden.

Vi tok en prat med daglig leder hos Odd Hansen, Kjetil Alvheim, for å høre mer om hvordan arbeidshverdagen er med Business Online.

30+

Års erfaring

616

Eneboliger på Haugalandet

20+

Ansatte

744

Leiligheter på Haugalandet

Forbedret intern samhandling

Odd Hansen hadde allerede implementert SharePoint og Microsoft 365 sine verktøy i organisasjonen, derfor ble overgangen til Business Online et naturlig skritt i bedriftens utvikling. Med Business Online har de nå en felles plattform for samarbeid mellom kunder, leverandører og prosjekter, fullt integrert med M365. Denne integrasjonen har gjort det mulig for Odd Hansen å redusere e-postmengden betydelig:

«Noen av oss mottar daglig 40-50 eposter, noe som kan bli overveldende. Man må åpne, lese og deretter slette, ta stillingen til eller eventuelt lagre eposten. I tillegg kan man ikke være sikker på om alle som trenger informasjonen er inkludert i eposttråden. Derfor bruker vi hovedsakelig Team i Business Online når det gjelder viktig felles informasjon.» sier daglig leder i Odd Hansen Kjetil Alvheim.

Ved å redusere bruken av epost, har Odd Hansen minsket behovet for intern koordinering. Ansatte slipper nå å bruke tid på å etterspørre informasjon og avklaringer. Business Online bidrar til å organisere informasjonen som deles i Teams, og knytter kommunikasjonen direkte til de spesifikke boligprosjektene. Dette gjør det enkelt for ansatte å holde seg oppdatert på siste nytt i alle pågående boligprosjekter de er involvert i.

Odd Hansen ansatte
Ansatte på Odd Hansens kontor

Økt effektivitet med integrasjon til nettsiden

For Odd Hansen var det viktig å samle alle prosjektdetaljene på ett sted for å få en helhetlig oversikt over kjøpere, budsjett, overleveringsdatoer, salgsdashbord og prisutvikling. Tidligere ble all informasjon om de ulike boligprosjektene registrert i Excel, men nå har Odd Hansen, i samarbeid med iQubeS, utviklet en funksjon som automatisk registrerer henvendelser fra potensielle kunder og andre generelle henvendelser fra nettsiden direkte i Business Online.

«Tidligere var vi nødt til å registrere nye kunder og andre henvendelser manuelt, men nå har vi i samarbeid med iQubeS integrert Business Online med nettsiden vår, som sparer oss for tid ved å eliminere manuell registrering.» sier Alvheim. «All informasjon som registreres på nettsiden blir nå automatisk lagt inn i Business Online, noe som har økt vår effektivitet betydelig.»

Denne integrasjonen lar Odd Hansen flytte fokus bort fra tidkrevende manuelle oppgaver til en mer omfattende oversikt over kunder og prosjekter. Dette gir dem muligheten til å bruke tiden på å analysere og utnytte de innsamlede dataene, noe som gjør at de kan ta mer informerte og strategiske beslutninger.

Fordelene med Business Online

Fleksibiliteten som kommer med Teams, har vært avgjørende for ansatte i Odd Hansen som daglig jobber med boligprosjekter via denne plattformen. Kommunikasjonen er flyttet fra lange e-posttråder til prosjektspesifikke Teams-kanaler, noe som gjøre samarbeid og oppgavefordeling enklere og mer direkte.

«Den største gevinsten for oss har vært muligheten til å inkludere alle, uavhengig av deres interesser og teknisk bakgrunn» uttaler Alvheim.

Den økte effektiviteten Odd Hansen har opplever med Business Online gjør at de kan sette ambisiøse vekstmål for virksomheten. Alvheim forteller: «Vi har rigget oss for vekst og har nå et system som støtter dette målet.»

Ved å bruke Business Online og tilrettelegge for mer effektiv intern kommunikasjon, kan Odd Hansen fokusere på å skalere opp virksomheten og møte fremtidige muligheter med et robust og fleksibelt system.

Bilde av tre ansatte i Odd Hansen
Nysgjerrig på Business Online?

Ta en prat med oss i dag